Kan vi hjælpe med noget?

Vi garanterer bedre resultater.

Skriv til os, og hør hvordan vi kan hjælpe dig og din virksomhed.

Indsigter

S196 ledelsessparring giver resultater på bundlinjen

S196 ledelsessparring giver resultater på bundlinjen Ledelsessparring hos S196 er en kraftfuld ressource for ledere, der ønsker at opnå bedre resultater og forløse deres organisations fulde potentiale. I mere end 30 cases har S196 hjulpet virksomheder til bedre...

Langsomme beslutningsprocesser = langsom målopfyldelse

Mange virksomheder kæmper i en skarp konkurrencesituation med både traditionelle konkurrenter og mere uforudsigelige start-ups. De sidste nyder godt af en flad målstyret organisation og dermed en hurtig beslutningsproces. Den hurtige beslutningsproces giver en...

Stærke og ærlige relationer vækster bundlinjen

Erfaringen fra både konsulent- og direktørrollen gjorde, at Flemming Holst Pedersen for 15 år siden etablerede sit eget rådgivningsselskab, hvor han har fokus på at hjælpe virksomheder gennem både rådgivning og en stærk involvering i virksomhedernes bestyrelser....

Store overraskelser vil fortsat komme i din retning

Store overraskelser vil fortsat komme i din virksomheds retning. Der har været fart på de danske virksomheder i de seneste år. Samtidig har de hele tiden skullet være hurtige og tilpasse sig den ene overraskelse efter den anden. Covid-19, krigen i Ukraine, inflation...

Motiverede medarbejdere er den bedste forretning

En stor del af at drive en virksomhed, stor såvel som lille, handler om at skabe resultater – resultater der typisk måles i performance, men også i jobglæde. Det at have glade, motiverede medarbejdere er en afgørende faktor for virksomhedens succes, da det er...

Skru ned for forstyrrelser og op for effektiviteten

En forstyrrelse koster dig i virksomheden – 25 minutter for at være præcis. Det har hjerneforsker Katarina Gospic fra Karolinska Institutet i Sverige sat en tyk streg under. I følge Katarina Gospic er en forstyrrelse eller en afbrydelse kendetegnet ved, at du midt i...

Forstyrrelser kan koste dig dyrt

Forstyrrelser kan koste dig dyrt – 25 minutter for at være præcis Du kender det måske godt. Midt i et godt workflow, hvor du koncentreret har fokus på at løse en særlig opgave eller blot få noget for hånden, er der pludselig en telefon der ringer, en mail der...

Prisstigninger er nødvendige, men det skal gøres klogt

I lyset af Corona og nu krigen i Ukraine, mærker vi alle, at priserne stiger voldsomt på materialer og energi. Den højere kostpris udgør en stor trussel for din virksomheds bundlinje, men prisstigninger skal ikke bare gennemføres i blinde. Læs her hvilke overvejelser,...

10 bestyrelsesopgaver, som giver værdi for virksomheden

Lad os slå det fast med det samme, der er gode resultater i vente, hvis du bruger din bestyrelse på den rigtige måde. Skarp erfaringsudveksling mellem de rigtige personer vil sikre bedre bundlinje på kort og lang sigt. Dette er blevet bevist gang på gang i dansk...

Er din virksomhed klar til tiden efter hjælpepakkerne?

Corona-krisen har bragt dansk erhvervsliv i en meget alvorlig situation, og heldigvis er der fra regeringens side blevet sat ind for at yde støtte til mange hårdt pressede virksomheder. Men der kommer en tid efter hjælpepakkerne, og som virksomhedsejer er det tid til...

Planlæg for flere forskellige fremtider

I en krisesituation som denne, hvor hele vores samfund – ja hele verden – er ramt af coronavirus, er det vigtigt, at du som virksomhedsejer planlægger for flere forskellige fremtider for din virksomhed. På den måde står du bedst under krisen, og når...

Sådan får du helt konkret energi ud i organisationen

For at få succes med en forandringsproces i din virksomhed, er det nødvendigt at sikre et højt energiniveau i organisationen. Derfor kan et “energiprogram” være den helt rigtige løsning. I artiklen ”Dyrk dine medarbejderes forandringsevne” har jeg beskrevet hvordan...

Omkostningsreduktion med dobbelt gevinst

I tre aktuelle virksomhedscases som S196 virksomhedsrådgivning har været involveret i, er de markante økonomiske forbedringer skabt på baggrund af målrettet omkostningsreduktion, som samtidig har haft den betydelige sidegevinst, at kompleksitet er blevet fjernet fra...

Dyrk dine medarbejderes forandringsevne

Kravet om forandring stiger markant i disse år på grund af digitalisering, ændrede krav fra forbrugerne og en hastigt voksende bæredygtighedsbevægelse. Det er derfor vigtigt med gode medarbejdere, der evner og har lyst til forandring. Vores verden ændrer sig hastigt,...

Hvilken forhandlingsstrategi er den bedste?

Hvad fungerer bedst i en forhandlingssituation? Skal du være egoistisk eller samarbejdsorienteret? Det vil jeg forsøge at give dig svaret på her. Hvilken strategi er bedst i en forhandling? Siden Neumann og Morgenstern i 1944 udgav bogen ”theory of games and economics...

Softwarerobotterne kommer

Robotter hjælper flere og flere danske virksomheder, men det er ikke de klassiske robotter, vi kender fra science fiction-filmene. Det er tværtimod små stykker software, der erstatter manuelle og tidskrævende processer. Der sker meget på den digitale front, og...

Innovation er en fast opgave for bestyrelsen

Innovation giver mulighed for at skabe en betydelig stærkere konkurrencemæssig fordel og er derfor et yderst vigtigt emne, der skal drøftes på alle niveauer i virksomheden og specielt på bestyrelsesniveau. Jeg har tidligere beskrevet, hvor vigtigt det er, at...

Tro flytter bjerge… og virksomheder

Det er et velkendt udtryk at tro kan flytte bjerge. Du kan også flytte din virksomheder mod enestående resultater, hvis du tror på dine medarbejderes faglighed og dygtighed og samtidig viser dem det. Det kan lyde som en selvfølge, men det er ikke desto mindre bevist i...

Digitalisering skal med på bestyrelsens agenda hver gang

Udviklingen inden for big data, cloud computing og sociale medier giver muligheder for af effektivisere driften og nye perspektiver på markedsføring. Således er digitalisering blevet en helt afgørende og kritisk succesfaktor, der skal have en fast plads på dagsordenen...

Omkostninger: Nulvækst er ikke nok

Din omkostningsbase skal falde med ca. 2 procent hvert år for at være status quo. Emnet ”nulvækst” har været et stort emne i dansk politik de senere år, men som virksomhedsejere må vi ikke lade os nøjes med nulvækst. Gennem et utal af cases – hvor S196 har...

Case: 35% nedskæringer og 18% vækst

Som direktør for en mellemstor dansk industrivirksomhed var det kombinationen af omkostningsoptimering og en vækststrategi, der gav succes. Problem: Tab på 50 mio. DKK pr. år Approach: 3-phases-approach til transformation af virksomheden 1. Turnaroundfase 2....

Har du udfordringer med implementering af din strategi?

Ofte står det ganske klart at du og din virksomhed er nødt til at ændre adfærd i forbindelse med implementering af en strategi. Sommetider står det mindre klart. Hvis du kan svare ”Nej” eller ”måske” til flere nedenstående udsagn har du måske et problem med...

Big data er ikke kun for store virksomheder

Også din virksomhed vil have stor gavn af Big data. Danske virksomheder har aldrig haft så mange data knyttet til deres virksomhed og deres kunder som nu. Det er en stor mulighed for danske virksomheder til at optimere forretningen og forbedre deres produkt, drift og...

Case: Bedre driftsresultat i en sund virksomhed

Dansk virksomhed med sund drift ønskede at forbedre driftsresultatet. Mulighed: Ønsket om at være den bedste indtjenende virksomhed i branchen. Handlinger: Via en fælles accept af virksomheden skulle være bedre end konkurrenterne blev der fundet 4 ”must win battles”...

Case: Vækst i et klemt marked

En dansk grossistvirksomhed med ønske om vækst, var klemt i markedet på grund af konkurrenternes aggressivitet. Mulighed: Fokus på egne kernekompetencer er en enestående mulighed for at forbedre egne resultater. Dette krydret med en fokus på den enkelte medarbejders...

Fokus i din virksomhed giver klar vækst på bundlinjen

”Fokus” er et emne, der er med i alle succesfulde strategiplaner, så enkelt kan det siges! Her får du anbefalinger til de fem vigtigste områder, hvor du med fordel kan skabe fokus. I mit arbejde med at forbedre bundlinjen i danske SMVér er fokus en af de gennemgående...

Adfærd før bundlinje

Når man taler om at gennemføre en turnaround i en virksomhed, handler det oftest om økonomien. Det er virksomhedens dårlige økonomiske situation, der skal vendes. Men i rigtig mange virksomheder er det nødvendigt at sætte fokus på en helt anden faktor, inden man...

Vælg dine kampe med omhu… og vind dem!

Vælg de fem vigtigste kampe i strategien og udpeg de rigtige nøglepersoner i virksomheden til at vinde dem. Det øger sandsynligheden for at opnå en succesfuld og fokuseret strategiimplementering. Kært barn har mange navne. IMD i Schweiz kalder det ”must-win battles”,...

Husk balancen når virksomheden står på kanten

Når der er pres på for at forbedre resultaterne, fokuserer de danske ledere ofte på en øge tallet nederst på resultatopgørelsen. De går straks i gang med initiativer som skal forbedre toplininje og nedbringe omkostningerne. Men lederne ”glemmer” balancen og fortsætter...

Omsæt sælgernes viden til resultater

Drop de dyre markedsanalyser og brug kræfterne på at omsætte salgsorganisationens viden til resultater. Det er effektivt og gøres til en brøkdel af omkostningerne. Viden er magt. Jo mere viden du som ansvarlig for virksomheden får kortlagt, desto mere magt har din...

7 råd: Det vigtigste ved en ny strategi er vejen derhen

De fleste virksomheder har gennem årene udarbejdet nye flotte strategier. Men det er langt fra alle, der har haft held til at sætte handling bag ordene. Mange penge er blevet spildt på strategiprojekter, der aldrig er blevet til noget. Løsningen er, at koncentrere sig...

Sådan slipper din virksomhed ud af likviditetsklemmen

Virksomhedens likviditet er vigtigere end nogensinde før. Finanskrisen har sat sine tydelige spor hos bankerne, og lånevilligheden til danske virksomheder er reduceret. Men som virksomhedsejer eller direktør kan du selv gøre noget for at forbedre likviditeten....

Blæs og hav mel i munden

Hvad skal virksomhedsledelsen gøre, når der er krisetider? Skal den optimere omkostningerne, så bundlinjen kommer til at se pænere ud? Eller skal den kapre nogle af konkurrenternes kunder, så toplinjen styrkes? Den skal gøre begge dele! Det første værktøj mange ledere...

Optimering af bundlinjen

Optimering af bundlinjen kommer fra tre sider: En forbedring af omsætningen, en forbedring af de interne omkostninger og en forbedring af leverandøromkostningerne. Sammen med din virksomhed afdækker vi mulighederne for en forbedret profit. Det sker ved hjælp af...

Få hjælp til en turnaround

I samarbejde med ledelsen, din bank og revisor vil vi skabe en ny strategi for virksomheden. Strategien afdækker årsagerne til virksomhedens resultater for derefter at definere mulige optimeringstiltag. Tiltagene prioriteres afhængigt af de givne forudsætninger og...

Pin It on Pinterest