Kan vi hjælpe med noget?

Vi garanterer bedre resultater.

Skriv til os, og hør hvordan vi kan hjælpe dig og din virksomhed.

Drop de dyre markedsanalyser og brug kræfterne på at omsætte salgsorganisationens viden til resultater. Det er effektivt og gøres til en brøkdel af omkostningerne.

Viden er magt. Jo mere viden du som ansvarlig for virksomheden får kortlagt, desto mere magt har din virksomhed som aktør i markedet. Én af de vigtigste kilder til viden om markedet, kommer fra din virksomheds egen salgsorganisation. Sælgerne er i markedet hver dag, og er til stor nytte, når du skal udvikle din markedsposition.

Få styr på snitfladerne
Antallet af fælles snitflader med virksomheden og kunderne er stort. Det drejer sig ikke kun om et kundebesøg eller en mailkorrespondance. Det drejer sig også om kundens daglige omgang med virksomhedens produkt, kvaliteten, service og leveringstid. Derfor er det også helt afgørende at få klarlagt hvor godt virksomheden klarer sig i forhold til konkurrenterne i markedet.

Tag udgangspunkt i din egen virksomhed
I princippet kan og bør man spørge sine kunder løbende, men det er dyrt og ressourcekrævende. Overvej derfor en markedsanalyse, der tager udgangspunkt i virksomhedens egen salgsorganisation.

Et spørgeskema til dine sælgere eller kunderådgivere er ofte nok til at afdække den nødvendige viden om markedet, og hvis den viden omsættes korrekt, vil det medføre positive resultater på bundlinjen, uden at omkostningerne belastes mere end højest nødvendigt.

Anbefalinger

  1. Gem dyre og langsommelige markedsanalyser til bedre tider, og erstat dem med information fra dine sælgere, salgschefer og key accounts.
  2. Brug en struktureret spørgeform til at opnå præcise svar om virksomhedens situation.
  3. Vælg maksimum tre indsatsområder som forbedringspunkter ad gangen.
  4. Hvis sælgerne ikke er i stand til at vurdere virksomhedens markedssituation, har du ikke de rigtige sælgere.

Pin It on Pinterest